vrijdag 6 april 2012

Opdracht 10: De haiku

Drie klassieke natuurgebonden haiku's:

De zon schijnt in maart
een warme zwoele zomer
kondigt zich reeds aan

De klimop reikhalst
naar de zon, ik wou dat ik
ook zo groeien kon.

Bloembakken op de
vensterbank, een miniatuur
moestuin in mijn huis.

Enkele vrije haiku's niet natuurgebonden:

Ik liep door de wei
en zei tegen het blatend
grazend rund: 'Haai koe'.

Bruine herfstbladeren
mannen in het volkscafé
rimpels als nerven.

Tupperware party
haar dochters maagdenvliesje
in een bewaardoos.

Roddelkapsalon
gif-groene vrouwentongen
op de vensterbank.

Bloesems voor de kerk
een doodskist komt naar buiten
leven en dood.

vergeet-me-nietjes
plant de tuinman op het graf
van zijn dode vrouw

Kerstfeest in juli
nuchter worden na de drank
kalender checken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten